Regulamin Endurance Team
- Endurance – Regulamin
- Motocykle w każdej postaci mające dwa koła. ( oprócz pit bike, kayo, supermoto, itp)
- Grupa max 3 osobowa, wiek od 13 lat duży tor, od 8 lat mały tor. Drużyna może mieć mniej uczestników, ale opłatę należy uiścić jak za 3 osoby. Drużyna może mieć max trzy motocykle. Jedna osoba dodatkowa w drużynie jako mechanik, jako jedyna może pomagać przy tankowaniu, zmianie kostki, jako jedyna osoba dodatkowa w drużynie może przrebywać na pitline. Wystartować może każda osoba, nawet bez licencji jednakże taka osoba musi sama opłacić sobie ubezpieczenie, będzie możliwość podejścia do egzaminu na licencję.
- Uczestnik jeżeli nie przekracza 18 roku życia musi posiadać pisemna zgodę rodziców.
- Motocykl może mieć owiewki torowe jak i drogowe z tym, że przy owiewkach drogowych wszystkie elementy szklane typu lampa, kierunkowskaz muszą być zaklejone, zabezpieczone teśmą klejąca na przykład "power tape".
- Każda modyfikacja jest dozwolona jeżeli nie zagraża życiu lub zdrowiu zawodnikowi lub innym uczestnikom.
- Przekazanie kostki pomiarowej następuje w depo ( miejsce wyznaczone), przy braku kostki nie są liczone okrążenia danego uczestnika.
- Dozwolone są opony drogowe jak i torowe.
- Numer startowy ma być naklejony w widocznym miejscu, przód owiewki "czaszy", spód szyby.
- Motocykl nie może mieć żadnych wycieków. Wycieków nie może być z silnika, układu chłodzącego, układu zawieszenia.
- Kierownica przy pełnym skręcie nie może dotykać zbiornika paliwa lub innych elementów motocykla prócz odbojników przy ramie.
- Klipony nie mogą mieć ostrych zakończeń, uszkodzenia przy "wywrotce" muszą być wyoblone aby nie były ostre.
- Klamki hamulec i sprzęgło nie mogą po wciśnięciu dotykać palców przy manetce, musza być zakończone oble, nieułamane, nieostre.
- Osłona na hamulec przy manetce
- Klamka hamulca nie może dotykać manetki gazu.
- Motocykl nie może mieć luźnych elementów, niedokręconych śrub.
- Gąbki w baku pod sam korek, aby przy wywrotce nie wylało się nagle całe paliwo, pomaga też w zakrętach przy połowicznie zatankowanym zbiorniku
- Jeżeli są przewody hamulcowe w oplotach to mają być bez trójnika
- Osłony na dekle silnika,
- Wlewy i zlewy wody i oleju zabezpieczone stalowym drutem
- Wydech nie głośniejszy niż 95 db norma jest rygorystycznie sprawdzana przez właścicieli toru,
- Opony dowolne, można używać kocy grzewczych i innych bezpiecznych termicznych sposobów ogrzewania opon.
- Sety - podnóżki niełamane zakończone tworzywem sztucznym, po uszkodzeniu wyoblone nieostre.
- Osłona łańcucha - rekin
- Sprawne dwa hamulce przód tył
- Dwa otwory w rynnie zabezpieczone przed wyciekiem, w deszczu otwarte na suchym zamknięte.
- Lampka o stałym nie mrugającym czerwonym świetle włączona w deszczu (i lub w nocy Endurance 24h), zakaz przedniego światła (musi byc zasłonięte)
- Dwa wyłączniki zapłonu jeden w pobliżu kciuka
- Dwie naklejki odblaskowe na każdym boku motocykla widoczne !!! (będą dostępne na miejscu wydarzenia)
- Kask o atestach Europa - ECE 22-05 ‘P’ Japonia - JIS T 8133 : 2007 USA - SNELL M 2010
- Kombinezon skórzany jednoczęściowy lub dwuczęściowy
- Ochraniacz na kręgosłup lub kombinezon z poduszka lub kamizelka powietrzna.
- Brak kolczyków, łańcuszków, bransolet innej biżuterii powodują one przy wywrotce uszkodzenie a nawet urwanie palca lub przyduszenie.
- Uczestnik nie może być pod wpływem alkoholu lub, i innych środków odurzających, pobudzających.
- Start odbywa się z dobiegnięcia do motocykla trzymanego przez kolegę z zespołu.
- Motocykliści ustawieni zostaną na starcie według najlepszego czasu z mierzonego treningu, lub według losowania. Motocykle będą ustawione jeden za drugim po skosie do startu według ustawień sędziego.
- Zmiany kierowcy, motocykla mogą następować według własnych ustaleń danego teamu lecz tylko w wyznaczonym miejscu.
- W sytuacji zagrożenia, wszyscy uczestnicy zjeżdżają i ustawiają się do wyjazdu z depo tak jak wjechali do depo bez możliwości tankowania i zmiany kierującego lub motocykla.
- W razie sytuacji spornych komisja wyścigów podejmie decyzję w jak najkrótszym czasie.
- Każdy obowiązkowo musi posiadać duże poczucie humoru oraz olbrzymi uśmiech :)
- Endurance wygrywa zespół, który zrobi najwięcej okrążeń.
- Jest to zabawa mająca na celu spędzić miło czas z innymi pasjonatami motosportu.